söndag 30 augusti 2009

Lycka är

Malliga mamman mal och mal. Såhär är det. Jag känner mig så lyyycklig lycklig lycklig. Jag vet. Så jävla fult att säga det rakt ut. Oförskämt.
Så för att göra ER lyckliga så står detta på min önskelista;

Större boende
Mer pengar. Helst mycket mer.
Resor
Snyggare kropp
Att jag vore lite smartare
Mer tid
Mer ork
Mer sömn

Bara ett litet smakprov på saker som skulle förgylla mitt liv ytterligare en smula. Men så är det väl jämt med människan, man vill ha mer och mer. Men på det stora hela känner jag mig tillfreds med tillvaron, mer än någonsin förr. Faktiskt.
Så?Vad?Är?Problemet? Jo, att verkligen kunna njuta av sin lycka. Jag är alltid så rädd att vara för lycklig för att sedan bli knäppt på näsan av något dåligt. Det är som om jag alltid måste vänta det värsta för att inte bli besviken.
Obehagliga överraskningar-jag är alltid redo.
Det är för tråkigt att jag inte kan släppa mina negativa farhågor och bara njuta av det lyckliga nuet. Life is life och det är upp och ner.
Nu ska jag försöka njuta av mitt upp innan det går ner.

3 kommentarer:

Vanilla sa...

Vad underbart att du känner dig lycklig Malliga mamman! Man får faktiskt vara lycklig trots att man bor i Sverige! :-)

Emma sa...

Du är min hjärna och mina tankar väldigt ofta ; ) Puss Emma

Malliga mamman sa...

Vanilla- jo, men schhhh...

Emma- :) puss