måndag 11 maj 2009

Mänsklig på jobbet

-Det blir 199 kr tack! (falskfejk kassörska)
-Jaha, hur var det nu med det här chipset...jaha man ska dra kortet, att det ska vara olika överallt, hur va koden nu då, nääähäojdå, fibbelfibbel, suck, hehehe, såååådärja! (söttant ska försöka betala med kort för 72:e gången i sitt liv)
-Ja det är inte lätt det där med alla koder och grejer man har idag! (meeeen för i...ska det vara så svårt att släppa loss de där knubbiga fingrarna rätt, virrtant. Ticktackticktack kön växer. Och det heter inte CHIPS för fan! Stamp med foten och ansträngt leende)

Nästa kund.

-Jag skulle vilja byta den här men öppet köp datumet har gått ut...Men det går väl bra ändå? (stressad småbarnsmamma med andan i halsen)
-Jajjemen, det går så bra sååå! (falskfejk kassörska)
-Ojdå, nu hittar jag visst inte kvittot här i plånboksröran, men det går väl ändå?
-Jamen vi ordnar det ändå ska du se. (meeeen för i...håll reda på kvitton och dina ungar som springer hejvilt och håller på att riva ner ställningen med kalsonger. Tror du att jag är någon jäkla välgörare här eller? Komma här och ta för givet att jag ska ordna upp ditt liv? Va?! Jaha kalsongerna ligger utspridda på golvet...Åååhhhh)

Nästa kund.

-Jahaja, ett par byxor blev det idag. Man kanske skulle ha ett par kalsonger också. Ja, jag behöver ju minst XXL, man är ju välutrustad va, hehehehehe...(äppelkindad gubbe med flottig combover, hängmage och hängpattar)
-Ja kalsonger går ju alltid åt! (falskfejk kassörska med röda kinder)
(meeeen för i...komma här oc.h göra mig och din fru generad din äckliga mansgris. Sura uppstötningar. Se till att rulla ut nu illa kvickt.)

Nästa kund.

-Måste bara säga,vilket snyggt halsband du har! Och vad mycket kläder jag hittade, jättekul!
(en supertrevlig och normal männsiska med känsla för smak och stil)
-Åh, tack! (falskfejk kassörska med röda kinder- igen) (meeeen för i....you made my day, halleluja, ååå vad jag tycker om dig, tack för att du finns och nu är jag redo för de återstående 152 jubelidioterna som ska handla idag!)

Vi är ju alla inte mer än människa. En dålig dag, ett gott skratt, en tragedi, ett möte, en utmaning och ett litet mirakel. Guld och silver. Grus och spik. Rör om och voilá- ett liv och en männsiska.
Jag tar emot er med öppna armar era männsiskor, hur än falskfejk och trött jag än må vara.
Vi är ju alla männsiskor i en mer eller mindre likadan båt.

Inga kommentarer: