söndag 14 juni 2009

Fishy

Jo, varför tycker man att man är Guds gåva till männen (och ev kvinnor) när man fått ett glas eller gärna flera i sig? Mina festarnätter är ju nästintill ett minne blott, men ibland händer det ju trots allt att man vågar bege sig ut i den farliga natten igen. Man dansar ju sexigare och bättre än både Brittan Spears och Madonna tillsammans liksom. Rytmen och movesen bara finns där och äger ens kropp. Blickarna blir till eld och världen ägs av MIG. Eller? Hur var det nu?

Gårdagsnattens summering;
En något överförfriskad 30-taggare med klänning åt alla håll dansar okontrollerat så att en riktig örfil ges en hunk passerandes på dansgolvet-som sedan flyr bort med handen för kinden. Hörde jag det kvinnliga könsordet ropas likt en svordom? Vet inte. Tror det. Jaja. Whatever. Dance on. Paus. Vodka Lime smuttning i uteloungen istället. Snusar med. En italienare med rysk accent på Örebrobesök (why?) gör oss sällskap. Han tycker att snus luktar fisk. Precis som mitt, ja kvinnliga könsorgan, viskar jag skämtsamt i min vänninas öra. Italienaren hör detta och tittar på mig med avsmak. Fishy fishy. Pussy pussy.
Sedan ser jag några 20-åriga killar med fräna outfits dansa skjortan av sig bokstavligen talat. Min mun blir till en fågelholk och det är dags att åka hem. Lika bra det kanske.

Antal flirtkontakter; zero
Antal skrikviskningar; minst 1
Antal toaköer som vill mörda mig
när jag äntligen öppnar dörren; 1
Antal beställningar i baren som
misslyckades; 2 (för ful, kort eller tyst?)

Länge leve hemmafester även om det är kul att vara en dansstjärna för en kväll ibland.

Inga kommentarer: