måndag 13 juli 2009

Sova kan vi göra imorgon

Bredvid mig och mitt dagliga glas med rödvin (ja, jag har ju faktiskt SEMESTER, ifall någon missat det) har jag en snaggelpratglappmun till barn som aldrig vill sova. Ikväll tänkte Stora A och jag ha en vuxenkväll. Icke. Snaggelpratglappmunnen med det krulliga håret vill inte ens blunda med ena ögat. Benen spritter, snacket flödar, myggbett kliar och det är så ljust så ljust ute. Så dagens intellektuella prat sker mellan mig och min sköna 3-åring. Det ska jag tänka på när jag är 70 och kanske sitter i min ensamhet och suktar efter barnaspring och barnatankar om allt och inget.

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Yeah! Äntligen ett nytt inlägg från Malliga mamman! Längesen hörru! Hoppas att ni har haft det super på er semester!

Sötaste lilla S, det blir kul att träffa henne snart och höra vad hon har att säga! :-)

Malliga mamman sa...

Jag är så lat, loj och lam.