torsdag 25 februari 2010

Borat Bonanza

Tro´t eller ej så har jag blivit något av ett OS-fan. Mycket otippat. Tycker att skidlandslaget verkar ha en sån härlig gemenskap och de är så gulliga mot varandra. Fräscha, rosenkindade och snygga mössor har de med. Dessutom så är OS en perfekt ursäkt till att unna sig själv lite extra, som godis mitt i veckan och massor av popcorn. Man får vara uppe tills mitt i natten med. Veckorna blir som en enda lång fest! Observera att jag faktiskt inte är ironisk utan uppriktigt överraskad och förvånad. Heja heja. Stora A är också fast. Vad är det som händer?

Ikväll var jag med om en riktigt ruskig upplevelse. Testade en ny träningsform idag, Step, en sån där bräda ni vet. Det var ingen nybörjargrupp vi hamnade i direkt. Det var en Borat look-a-like som ledde gruppen. Han svängde höfter häftigare än Shakira och skakade rumpa värre än Beyonce och lärde ut danskombinationer värre än Riverdance på högvarv. Min mun var likt en fågelholk, mina armar hängde likt döda gäddor till ben som trampade frenetiskt helt i otakt kring snubbelbrädan. Pust.


Det finns en rättvisa trots allt och vi ska få hela 240 kr återbetalda från SJ, efter våran lilla Hallsbergstripp. I helgen skulle vi dragit till Göttlabörg men tack vare vår tågskräck och mina dåliga bilkörarnerver så lugnar vi ner oss några hekton och senarelägger vår resa några veckor fram...till våren. VÅREN.

1 kommentar:

Vanilla sa...

Jasså, så du har gått och blivit ett OS-fan? :-) En annan skulle aldrig i livet orka vara uppe så sent på kvällarna - men en ursäkt att äta godis mitt i veckan är såklart aldrig fel! :-)

Haha, ja step är pissjobbigt!

Skönt att ni fick lite plåster på såren från SJ i alla fall! Hoppas att ni får en lugn och skön helg!

Kram