måndag 22 mars 2010

Bring me pärlemorskimmer

Tjejerna i vår familj är förkylda. Vilket innebär att Stora A river sitt hår och springer som en skållad råtta mellan diverse hostattacker, rop på vatten och hämtning av näsdukar. Dessutom blir liten som stor som störst tjej inte på topphumör när näsan rinner och huvudvärken satt in. Jag blir liten och ynklig. När man dessutom inte är så sjuk att man ligger helt däckad, när man har den där rastlösheten som sätter in mellan nysattackerna, så skulle jag vilja påstå att jag visar upp min allra ocharmigaste gnällsida (ja näst efter min morgonstressiga sida, hönapönasyndrom-sida samt hungersidan). Helgen som varit och gått har följt den gångna veckans sinnesstämning. Grå, trist och snorgrönt med endast vissa ljusbeiga inslag. Denna vecka vill jag ska vara i en lite mer rosa nyans med vissa inslag av pärlemorskimmer. Please?

Inga kommentarer: