söndag 14 mars 2010

Show och sol

Årets första caféfika utomhus idag. Say no more. Inatt har vi haft den i särklass mest utflippade natten ever a la Lilla A. Efter kalas nr 2 (ja att fylla 31 är minst lika ansträngande som 30) så skulle vi Svenssonmysa framför melodifestivalen. Lilla A snarkade redan medan Söta S var i eld och lågor inför festivalen. Vi genomled 10 låtar och sammanlagt 10455 frågor om allt och ingenting gällande festivalen och allt annat i livet. Som förälder får man verkligen bita sig i tungan för att inte skrika rakt ut när det inte finns några fler förklaringar eller mer att uttömma från det gällande ämnet som skiftar varje för var minut. Charmigt men ack så påfrestande och med dåligt samvete som följd att man kanske inte riktigt orkar svara sanningsenligt, uppmuntrande och med alla rätta fakta jämt. Söta S slumrade tillslut sött i soffan och jag, den mest patetiska mamman i världshistorien, började böla när Anna vann hela spektaklet. Sedan mådde jag så illa av alla chips jag tryckt i mig eftersom jag dragit in på godiset. Chips är ju mycket fräschare och mer näringsriktigt. När jag och Stora A satt oss tillrätta i vår nya hångel-divan vaknar Lilla A med ett högt och bestämt skrik. Därefter började den riktiga festivalen med spex, sång och dans. Show of all times. När vi började inse att no more vuxentid tonight, gick vi och lade oss alla tre i dubbelsängen i tron och hoppet om att Livliga A skulle snarka inom snar framtid. Icke. Jag låtsassov medan Lilla A plågade mig med diverse näsryck, kittelförsök och hopp på chipsmätt mammamage. När hon inte fick några livstecken från sin mamma började hon bearbeta Stora A som låg och läste i sedvanlig ordning - självklart med frystofflorna på. Detta hade Lilla A aldrig sett förut och tittade en lång stund på sin pappas lurviga toffelfötter. Bestämt trippade tösen ut i den mörka hallen och började rotera i henne byrålåda och in kom hon snart med solhatt och tofflor. Söt. (nej, Stora A använder ännu så länge inte nattmössa) När hon väl lagt sig tillrätta med sovtillbehören kom hon dock på att hon glömt någonting. Ut i hallen igen. Ruskar liv i mamman och sätter på henne ett par tofflor med såklart! Sötare. Vad kvittar lite förspilld vuxentid och för lite sömn om några år egentligen? Men visst tror man att sinnesjukdom ligger nära till hands ibland när tröttheten tar överhanden...

Dagens topplista; Varm choklad och sol!
Dagens bottenlista; Att F1-säsongen började idag....wroomwroomwroom. Stora A ej kontaktbar.

1 kommentar:

Vanilla sa...

Oj, vad härligt med varm choklad och sol! Bilden är underbar!

Haha, vad söt du är som grät när Anna vann. Jag tyckte att det var väldigt konstigt att hon gjorde det, det fanns ju så många bra låtar! :-)

Lilla söta A! Tofflor till både mamma och pappa. Så omtänksam! :-)

Många kramar