torsdag 25 mars 2010

Tillbaka på jorden

Alltså, trots att jag har bloggat i ett och ett halvt år snart så är jag ganska oinsatt i denna bloggosfär. Jag har mina få bloggar jag följer och skriver knappt några kommentarer, trots att jag själv såklart älskar att få dem på min egen blogg. Ja, inte för att jag blir överöst med kommisar direkt, hrrmm, förutom några få som t ex från trogna, peppande och fina http://byvanilla.blogspot.com. Men jag skriver i min egna lilla värld och jag ser ju att det är folk inne på min besöksstatistik och så.

Förra veckan hände det något. Från cirka futtiga men härliga 15 unika besökare per dag till 50-80 per dag! Hm, inbillningssjuk som jag är började jag googla på min blogg för att se om det var någon som hackat ner på mig och snackat skit om bloggen på något vis. För att sedan i nästa stund fantisera om att nu blir jag minsann upptäckt och kommer att få skriva för någon glassig tidning. Har jag någonsin berättat att jag har en overkligt riklig fantasi? Denna rusch till Malliga mamman har nu resulterat i Maniska mamman i och med att det blivit mycket mer intressant att gå in och kolla min besöksstatistik-ungefär var 20e minut. Men så idag. Kommer hem från jobbet med vidöppna halvgalna ögon, hängande tunga och knappar in mig på statistiken...8 besökare. Nu är jag nere på jorden igen och allt kan återgå till det normala. Skönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men åhhh vilka lockar Alice har fått!!! Och Sagas hår börjar bli "rakt" istället : ) gullungar!!! Kram E

Vanilla sa...

Men vad häftigt med 50-80 unika besökare per dag! Vad nyfiken man blir på orsaken... :-) Congrats anyway! Men du är ju min favvobloggerska, så jag är inte alls förvånad!

Kram, kram