måndag 17 maj 2010

Kalastips utan kallprat mottages

Barnkalaspanik. Hur anordnar man en hyfsad tillställning till soon-to-be 4-åringens allra första kompiskalas? Är skitnervös. Allra mest nervös för att chittchatta med respektive barns förälder. Kallprat och jag-inte bra. Min mun kommer att, som vanligt i kallpratiga sammanhang, hagla ut frågor likt en kulspruta om allt och inget och misstas för en hysterisk skvallertacka. Nä fokus på barnen nu. Fiskdamm? Sätta knorr på gris? Blindbock? Eller vad? Fan, vad jag känner mig gammal men ändå så ovan.

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Åh, jag vill vara med på barnkalas! Finns det något bättre? Fast fyra är en svår ålder, lekar kan lätt spåra ur... :-)

Men hunden och benet brukar alltid fungera! Och dansstopp är ju jättekul, sätt på en cd-skiva med barnmusik och så får barnen dansa. När musiken stannar måste alla stå blickstilla, den som rör sig får gå och sätta sig och så håller man på så tills någon vinner. Ett bra sätt att få igång ett barnkalas! :-) Eller leken där alla barn sätter sig i en ring, sedan får en blunda och en annan gömmer sig under en filt i mitten. Sedan ska den som har blundat säga vem som gömmer sig. Fruktsallad är en rolig lek också! Fiskdamm är ju självklart! Åh, kan vi ta en fika och planera allt? Eh, nej det kunde vi ju inte... men men, lycka till vännen! Det kommer du att fixa galant!

Kramar

Malliga mamman sa...

Ååå jag skulle verkligen behöva hjälp av ett lekproffs! Kom hiiiiit du saknade människa! Tack för alla fina tips. Puss puss