söndag 16 maj 2010

Söndagstankar

Kan inte någon bara skicka mig till någon slags total makeover? Det går bra både med hem, ansikte och kropp, garderob, hushållsekonomi eller nannyakuten. Regnig söndag med 0 inplanerade aktiviteter ger mig eftertanke. Inte bra. Eftertankar borrar sig in, pockar på och rispar i hjärnan. Helt plötsligt vill jag förändra allt och hela världen, göra 1000 olika saker samtidigt som min kropp är tung som bly och ögonlock likaså. Tror jag ska rensa avloppet. Är det normalt att hellre vilja rensa avlopp än att leka med sin underbara 21-månaders dotter? Jag älskar mina barn till stjärnorna och tillbaka, så varför i helvete tycker jag mer om att städa än att leka med dem? Näe, någon bra lekmorsa är jag då sannerligen inte. Hoppas de förlåter mig och att min ömhet och kärlek räcker och blir över ändå.
Nu. Gummihandskar på.

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Man måste inte leka med sina barn hela tiden för att vara en bra mamma. Du är en underbar mamma! :-)

Många kramar

Susanne sa...

Haha. Du är inte ensam. Jag ska själv just gå ut och källsortera sopor medan pappan i huset ansvarar för nattning och instoppning av napp hos den minsta. Vi får stötta varandra när samvetet frestar våra så i övrigt goda och välmenande oss.
Du är bäst. Puss.