måndag 7 juni 2010

Grillad och glad

Årets första sol och bad (nåja, Malliga Mamman badar med måtta genom att fukta pannan med en lite handduk som mest) helg! Man får verkligen känna att man lever efter en sådan helg med myggbett, svidande skinn och söndergrillade (i dubbel bemärkelse) magar. Ljuvligt!
Att ha en bunt vänner som hängt med sedan skoltiden är en ynnest och jag känner mig lyckligt lottad. Fastän det kan vara glest mellan telefonsamtalen och liv som spretar åt olika håll så finns bandet där mellan oss ändå. Jag blir Emma Eriksson 15 år igen (men utan mopeden, killångest och med lite bättre make-up). Vi träffades i helgen och försökte prata ikapp mellan mat, springa-efter-barn-marathon, toabesök och vinsmuttande. Tack för att ni finns.

Innan vi åkte till stugan i fredags panikköpte jag en pocket att läsa i, lata timmar på bryggan (moohaaaaa, herregud vad jag är naiv och oproffsig som mamma, barn plus vatten ingen avslappnad kombo precis). Jag valde "Skynda att älska" av Alex Schulman, som jag längtat att läsa. Jag öppnade inte boken på hela helgen. På posten idag fick jag ett brunt kuvert med just den boken i! Vet att jag har pratat om den med någon, men kommer inte i min virrtrötta hjärna med vem. Men jag blev så himla glad! Tack tack tack fina människa. Fastän jag redan hunnit köpa den så blev jag så glad av själva besväret att skicka den till mig! Efter Måndagen from hell på jobbet var det en ljusglimt och en kvällsräddare. Puss och godkväll.

Inga kommentarer: