onsdag 13 oktober 2010

FYND!

Vad jag har fyndat på sista tiden! Helt gratis dessutom. Ett hett tips i knapra tider är att gräva fram saker att piffa upp hem och kropp med hos sina föräldrar. Jag har släpat hem saker som jag i mina tonår avskydde som pesten och som aldrig skulle kommit över min tröskel då. Men nu 15 år senare rinner det en strimma saliv av upphetsning från min mun, när jag rotar bland virkade dukar och gamla trägrejer. Duken har min gammelmormor virkat - är den inte fantastiskt härlig? (Stora A behöver definitivt bearbetas dock) Örhängena fick min mamma i 25-års present av mormor - asläckra! Den gamla typsnittshyllan var min mormors vilken hon hade full med småpryttlar i, jag har tänkt om och gjort det till min alldeles egna juvelbox som jag står framför varje dag för att välja mina kompisar för dagen, dessutom fungerar den ju som en vacker tavla! Nöjd är jag och plånboken med.



3 kommentarer:

Vanilla sa...

Vad du är uppfinningsrik! Ja, duken och örhängena var läckra! Att använda hyllan till smycken är ju helt otroligt genialiskt! :-)

Malliga mamman sa...

Tack darling! :)

Faster sa sa...

Faster sa..

Oj! Vad smart du är...
Jag slängde min på tippen nu i sommar,den hade ju legat i förrådet minst 20 år...