måndag 18 oktober 2010

Yta

Alltid när jag efter månader av tålmodigt sparande av långa hårtestar, så vill jag inget hellre än att klippa mig i någon ny fräsig frisyr. Why? Något man kämpat så hårt för vill man till sist bara klippa bort? Skumt det där.
Eller det där att man alltid blir sugen på lugg när den är lång och bara hatar den sen när den är kort. Men jag känner att jag kommit ur min lugganorexi nu iallafall.

Hur får man bukt med blå ringar under ögonen? Hur många lager (ca 16st) concealer jag än spacklar på om morgonen så lyser det blått under mina blå.
En glad nyhet är att mina ögonbryn börjat växa ut ordentligt efter nästan 15 år på rymmen. Stinna på hormoner eller ålder så har de börjat buska sig och sprida sig och blivit till ett enda stort och lyckligt "onebrow". Näshåren dansar av lycka och vill också gärna visa sina toppar utanför näsroten.

Det kanske finns en anledning till att Systembolagspersonalen inte längre vill att jag visar mitt leg? Något har hänt det senaste halvåret. Helt klart.
Men med rynkorna kommer också klokheten...och lite extra hår.

Inga kommentarer: