torsdag 11 november 2010

I'm insane

Jo just det. Jag tycker att Bredbandsbolagets reklamsång är bra och nynnar den jämt...Apropå tant.

Har ni tänkt på hur lätt det är att höra fel på låttexter? Det har Stora A verkligen tänkt på och har många exempel på när hans fru sjunger alldeles för högt och självsäkert och med...helt fel text. Den riktiga texten är ju I'm a sinner I'm INSANE...eller va det A SAINT...aja whatever. Men jag har en kompis som alltid undrat vad Ja må han leva sången går ut på. Med ett skott kära fram. What's up with that liksom?

2 kommentarer:

Simpan sa...

Claes och jag pratade om en ny kampanj som bl.a. innehåller en Cole Porter skiva. Claes börjar då nynna: "Jag vill ha den där flickan, i en, Cole porter sång"

För det första, ja, han sjöng. Lät riktigt hyfsat. För det andra börjar jag skratta och säger att jag alltid trott att de sjunger cool portisong. Har ju aldrig riktigt blivit på det klara med vad en portisong är men jag tänkte väl att det var nåt klädesplagg. Nån slags långkalsong.

Måste bara nämna våra kära föredetting på naxos gustav klassiker också. "Stayin' alive" är låten. Gustav sjöng, whoa whoa whoa whoa Stena line stena line. No further questions your honour!

Malliga mamman sa...

Simpan. Tack för ditt stöd och medmänsklighet. Portisong vet väl alla vad det är?