måndag 15 november 2010

Nojiga Mamman

Det är lustigt. Så fort man tänker tanken, nej till och med innan man tänker tanken fullt ut, utan bara snuddar lite diffust vid den...då händer det. Senast igår tänkte jag att vilken tur vi har som har haft så friska barn, ja allmänt friska och t.o.m. väldigt sällan "vardagssjuka" (bara för att jag skriver detta nu nu så sätter jag dörren på glänt till all världens sjukdomar den ena hemskare än den andra...peppar peppar ta i trä, räkna till 20 innan jag hinner fram till bilen, knäpp med fingrarna tre gånger, ta ett extrasteg i trappan-men nej då jag är inte vidskeplig och tvångsmässig...bara extremt nojig) Whatever.
När tanken var tänkt om friskhet igår...började det. Lilla A fick något slags krupp-light-anfall på kvällen, som blixt från klar himmel. Jag blev såklart jätteorolig och sov lätt som en fjäder tills klockan slog 6.30 och Söta S vaknade med en flod av blod rinnandes från sin lilla näsa. Båda mina stackars små kvicknade dock till under dagen.
Så kan det gå när Malliga Mamman blir för positiv.
Bäst att dämpa sig lite.

Inga kommentarer: