onsdag 8 december 2010

Årets julshow

Igår var jag med jobbet på middag och julkonsert. Christer Sjögren. Inte illa vill jag lova. Här kommer en tio i topp av konserten;

1. Att jag och bästa kollegan kom för sent till själva konserten och sprang som stuckna grisar in till kapprummet och hyperflåsade att vi skulle till Chriiiister och eskorterades exklusivt i en hiss tillsammans med en egen hisspojke. Värsta hysteriska fansen liksom.

2. Att jag inte var stelast och med torrast hår eftersom 98,67% av publiken bestod av gråhår 70+.

3. Att tanten raden ovanför sjöng med så fort Christer himself visade sig på scenen. Orsakade jordskred av världshistoriens kämpigaste skrattanfall på rad 12.

4. Kören

5. Att jag för en gångs skull kunde smälta in någorlunda i rulltrappan till lokalen, eftersom det var fler stela ben som tvekade vid på och avgång, dvs inte bara jag som var bromskloss för en gång skull.

6. Sköna stolar

7. Att jag än en gång kände att jag platsade in under kvällen. Då jag med min urusla hörsel placerade en hel del fina goddag yxskaft svar bland kollegorna i pausen.

8. Christers byxor.

9. Den där Gunhild alla talar om.

10. Att Christer slutligen blev lite trött.

Inga kommentarer: