söndag 5 december 2010

Dag 06 - Min dag

04.00 blir väckt av Lilla A som vill komma över i vår säng.
04.30 frågar jag Lilla A om hon vill gå över till sin säng igen, eftersom hon inte kommer till ro.
04.40 det vill hon.
04.40 (it´s gonna be a looooong day)vaknar av att Söta S tar brottargrepp om min nacke och gör saxgreppet med sina ben. Kvävningsstatus hög.
07.15 Jag hämtar Lilla A som vaknar för dagen och jag väcker Stora A som Ozzy-likt stapplar upp mot en ny härlig dag medan mamman får ligga och slumra.
09.30 Härligt söndagsslö och lång frukost medan snön idylliskt föll ner.

Sedan går timmarna om vartannat. Likt två små Askungar har jag och Stora A ödmjukt utfört de sjuka systrarnas befallningar om än det ena och om än det andra. Mamman smet iväg för ett par timmar för en välbehövlig promenad samt träningspass tillsammans med en mycket tålmodig vännina som fick skavsår i öronen av tjöt från frustrerad och pratsjuk vän.

Eftermiddagen tillbringades i pusslens och böckernas värld. Emmas dagis är ju verkligen än toppenbok, fastän man läst den om och om och om igen.

Stora A - den store arkitekten av Pepparkakshus, skissade, designade och fantiserade om hus med spröjs och snickarglädje. Det tog ett halvt sekel att färdigställa ett av Papparkaksvärldens sju underverk. Ut ur ugnen kom delar av ett ruckel och små gluggar till fönster (det här kommer jag att få faen för...)Blir säkert snyggt.

Sedan blev det middag med bleka barn med hungriga ansikten som inte ville äta. Barnprogram. Kvällssaga för Söta S vars kropp övertagits av feber och några små retsamma koppor. Lilla A kämpar fortfarande på.

Ingen sjukt rolig dag. Men en ganska mysig trots det sjuka.

Inga kommentarer: