onsdag 15 december 2010

Dag 15 - Mina drömmar

Utan drömmar dör man en smula. Jag har så många. De flesta alldeles härligt ouppnåeliga förstås, men är det inte det som är vitsen? Mina sköna drömmar;

*Att få leva frisk och lycklig med min familj (känns ju jättedumt att riskera lyckan genom att inte skriva ner denna punkt, vidskeplig som jag är...kanske min enda genomförbara dröm dessutom.

*Att bli berömd skådespelerska.

*Att hitta vårt drömhus. Lättskött, mysigt och funktionellt. TVÄTTSTUGA!

*Att bli berömd författare.

*Att få bo nära ALLA mina kära, familj som vänner (inte i samma hus dock)

*Att bli riktigt vältränad och fysiskt stark. TJEJMILEN!

*Att bli berömd...för något...SNÄLLA!

*Att Stora A ska hitta drömjobbet.

*Att kunna göra en riktig långresa hela familjen.

DREAM ON PEOPLE!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mina drömmar är för tillfället är att vi alla får en härlig vecka med julfirande i Sälen. Ja just det, att jag klarar världscups-backen (svart pist) helskinnad utan brutna ben eller krossad skalle. Tur att Söta S och Lilla A har tjatat på sin pappa att köpa en skidhjälm. Vilket han nu har gjort till tösernas stora glädje. Malliga Mamman själv har dock klart och tydligt sagt att hon inte ställer sig på några slalomskidor. Enligt henne så är slalomskidor plankor från helvetet! Men ta du en stjärtlapp och åk i pulkabacken du, jag älskar dig i alla fall. Puss // Stora A

Vanilla sa...

Så sant så sant, klart man måste drömma! Ibland kan faktiskt drömmarna gå i uppfyllelse, ibland får man själv se till att drömmarna blir verklighet och ibland får man helt enkelt fortsätta drömma! :-)

Du, punkt nummer sju, menar du att bli berömd som typ en artist eller menar du att du vill FÅ beröm? För beröm kan du få i massor från mig! Jag tyckte t.ex. att du var superfin sist vi sågs och du såg jättefräsch ut! Du har dessutom uppfostrat ett par fantastiska och alldeles underbara flickor! Säg till om du vill ha mer! ;-)

Kramar

Malliga mamman sa...

Stora A-Stjärtlapp är inte att förakta. Jag hoppas på en drömjul. Puss

Vanilla-tänkte ju på fame, ja typ artist el så...men fortsätt gärna ;) Kram