torsdag 6 januari 2011

Dag 17 - Mitt favoritminne

Efter ett pepp-sms från en fin vän, så kommer fortsättningen på min lista som...stannat av lite. Favoritminne. Svårt. Finns som tur är för många att välja mellan men jag har valt ut ett i alla fall.

Trots att jag och Stora A gick och gifte oss i somras, ett minne finare än de flesta, så är nog förlovningsdagen, 24:e augusti år 2000 på Santorini allra finast. Nykära och pirriga slog vi slag i saken på vår första semesterresa tillsammans, ganska exakt ett år efter vi träffats för första gången. Vi hade valt ut en restaurang i Fira, "huvudstaden" på Santorini. Alla som varit där vet att detta är vykortet som speglar Grekland. Förtrollande vackert. Restaurangen låg högt högt uppe med utsikt över havet och där i den rosaröda solnedgången, bland sidendukar och kristallglas bytte vi våra ringar utan att släppa ögonen från varandra. Vi hade till och med en egen liten "Lady och Lufsen orkester" med fiolspel vid bordet. Nästan så romantiskt att man måste skratta vid minnet intill sitt hjärta. Som en film. Inte som en romantisk komedi eller dramaromantik. Bara romantisk.

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Åh, vad roligt att du fortsätter med listan! Det är så roligt att läsa, det här visste jag t.ex. inte om dig! :-)

Kramar

Malliga mamman sa...

Tack vare dig, dammade jag av listan! Puss :-)