tisdag 11 januari 2011

Fuldag

Idag har jag haft en riktig fuldag, ja alltså rent utseendemässigt på jobbet. Man ska verkligen lita på sitt humör på morgonen när man väljer sina kläder. I morse kände jag mig som en liten liten grå mus (med otvättad päls) men valde istället det färggladaste plagget i garderoben för att uppväga min sinnesstämning.
Cerise. Inte så lyckat. Hela dagen har jag gått runt och velat försvinna i min cerisa tunika och täcka mitt ansikte med mina smutsiga musöron. Varenda kotte på minst 50 meters avstånd lade märke till mig med mitt självlysande yttre, vare sig de ville eller inte.
Klä dig efter humör säger jag bara! Är du grå - välj gråskala. Är du som solen självt - välj något neonfärgat. Annars kommer du vantrivas en hel jäkla dag!
Dessutom syns armsvett lysande bra i cerise.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Men skönt att ändå få välja!

På mitt nya extrajobb kommer jag att arbeta gula och blåa kläder.. och på mitt extraarbete två är det svart kostym! :)

Vanilla sa...

Usch, jag tog också på mig helt fel tröja idag! Det kan verkligen förstöra dagen...

Kram

PS Vilket i-landsproblem!