onsdag 16 februari 2011

Ytlig svensk mamma funderar

Inte för att vara taskig eller ytlig, men jag gluttar på engelska "Livet på BB" och kan inte låta bli att tänka på att Svenska BB och förlossningsavdelningar måste ju vara rena rama supermodells-tillhållen jämfört med engelska. Barnmorskor, doktorer, blivande föräldrar och mormödrar de ser...hm, ja hur ska jag uttrycka mig, väldigt engelska ut på engelska BB. Det är väl egentligen bara själva huvudpersonerna, bebisarna, som ser likadana ut i båda länderna. Vad är förresten grejen med att ha med sin mamma på förlossningen? Jag känner inte till att det skulle vara så vanligt i SuperModelSverige men i England verkar det väldigt populärt. Stackars blivande pappan tänker jag framför allt. Bli undanskuffad av sin svärmor i ett av livets viktigaste ögonblick. Näe.
Att vara barnmorska förresten måste ju vara ett av världens finaste jobb.

Inga kommentarer: