fredag 18 mars 2011

Kärnkraftsfylld snö drabbar Libyen likt en Tsunami

Jag tycker det är så himla skrattretande att det enda stora vi har att bekymra oss i detta land är att snön har fallit igen. Det bryter ner oss ängsliga, värmetörstande svear som tändstickor på mitten. Hela mitt inre snörptes åt av en grå dimma full av negativa tankar och uppgivenhet när jag såg det vita genom fönstret i natt. Efter dagar av sol och hopp så kommer detta förödande nedslag som ALLA pratar om, kvinnan i kön på Ica, på tv och grannen, alla ojar vi oss över detta hemska.
Så. Jävla. Ångestladdat. Löpsedlarna varvas med läget i Libyen, Japan och...det svenska vädret. Jag skrattar högt åt eländet, vad kan man annat göra? Att sätta perspektiv på saker och ting är viktig. Men det hindrar oss inte ändå från att tycka att snön kom ganska olämpligt ändå och det tynger oss allra värst. Så sänder vi en tanke till japanerna och klafsar vidare i vårt ångestfyllda slask som nästan tar död av folk.
Vilket jäkla land vi lever i. Eller?

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Ja, shit vad vi är bortskämda! Det är verkligen nyttigt att sätta saker och ting i perspektiv ibland...

Camila sa...

I metro igår var värmlandsinstickets förstasita om: "fler skadliga partiklar på hamngatan än på drottninggatan" och man konstaterar att det kan ha att göra med att man inte får köra mer än 30 på drottninggatan och där då inte river upp mer av de här farliga partiklarna.

Ironi

Och som du säger. Trots att vi på jobbet har en som haft sin dotter i japan ända tills i förrgår så är det snön som regerar i fikarummets samtalsutrymme.Jag tyckte jag åtminstone behövde få säga att under hela promenaden till jobbet så fastnade kramsnön under klackarna och gjorde dem 5 cm högre var tredje steg :-)

Men du, idag lyser solen och då är vi ju glada! Och jag orkar skriva kommentar för första gången på ganska så länge.. så vädrets makter styr mer än vi tror..

Det blev en extra lång kommentar, med ett GRATTIS i efterskott (jo, jag kommer också lätt ihåg din dag!) och det är kul att komma hit och läsa!

kramar Camilla