måndag 1 augusti 2011

Jag och min vita bikini

Äntligen! Årets första bränna. Jag har numera konstant vit bikini. Himla praktiskt faktiskt, synd bara att bröstvårtorna lyser igenom. Vitt är ingen bra färg på bikini, det har jag alltid sagt.
Idag har vi hängt på stranden mest hela dagen. Jag jagade upp mina övriga familjemedlemmar likt ett hysteriskt yrväder -Uuuuuuuuuuuuupp å hoppa det är sooooooooool!!! Vi måste iväg NU! Gogogogogogo. Som anställd på insatspolisen dirigerade jag de yrvakna stackars sjusovarna in i bilen. Vi letade upp ett nytt strandhäng (det som vi skulle upptäckt förra året, då vi glömde matsäcken, Norénbråkade och drog vidare till ett annat bad istället och slutade upp i en saftig punktering istället.) Men nu så kom vi fram. Vi gillade det. Dock så fanns det GUNGOR där. Gungagungagungagunga. Tur att töserna numera sköter det så fint själva ...men ändå gunga när man kan badabadabadabadabada.
Barns vägar äro outgrundliga.

Inga kommentarer: