söndag 21 augusti 2011

Soffsvamp

Ett med naturen brukar väl inte vara mitt naturliga element, det är liksom mer Ett med soffan eller liknande som gäller för min del. Alltså, jag älskar att vara utomhus. Men i civiliserat tillstånd. Både jag och min syrra är uppväxta på landet, praktiskt taget i skogen. Men ändå. Två hysterikor på besök i föräldrahemmet när det dyker upp både det ena och det andra suspekta djuret/insekten. Men jag vill så gärna. Idag har vi försökt hitta svamp. Vi hittade diverse konstiga svampar, men tyvärr inget guld. Vi hittade ett vattenfall också, himla fint. Dock så hittade även Malliga mamman skinn. Från orm. Jag hoppade som den mest graciösa gasell ni kan tänka er. Skräck gör en smidig och låter kroppen böjas i många omöjliga vinklar.

Fantastiskt det där med naturen.




2 kommentarer:

Vanilla sa...

Vilka mysiga kort! :-)

Anonym sa...

Vilket fint vattenfall det var! Man kan hitta sagolika vyer ute på svampäventyr ;-) Bättre lycka nästa gång med skogens guld... /P