fredag 5 augusti 2011

Terapi

Har just sett på en film. Gripande och tragisk. Beautiful Boy heter den. Den handlar om ett par som går igenom ofattbar sorg och tragik. Passar uppenbarligen ett Norén-fan som mig. Skämt och sido så framkallade filmen en strömmande stril av tårar-hela filmen igenom (ni kan ju tänka hur jag nu ser ut, eller snarare imorn bitti när jag vaknar!*frankenstein*) Filmen visar verkligen hur riktig sorg ter sig. Allt rullar på som vanligt men ändå inte. Kameravinklarna var "verkliga" och med små medel lyckades skådespelarna förmedla en känsla som var gripande och på "riktigt". Mitt tips. När man känner sig lite nere, titta på en riktigt sorglig och tragisk rulle och gråt ut (feelgood-rullar kan ju iofs också fungera...men jag föredrar tragik). Det hjälper. Inte piggheten på ögonen dock. Men annars. Det hjälper. Skönt.

Inga kommentarer: