måndag 12 september 2011

Söta fiskar

Söta S har börjat simskola. Nuförtiden får kidsen åka till badhuset först i 4:an för att lära sig simma. Eftersom jag själv var sen med att förstå simkonsten, började simträna i ettan för att sist av alla släppa flytplattan i femman/sexan någongång (skratta inte) så vill jag självklart inte att mina töser ska bli simkunniga först i gymnasieåldern med tanke på mina gener. Igår var det första gången på simskolan med många förväntansfulla 4 och 5-åringar med mycket sim i benen. När fröken ropade upp första namnet som var Tova, så reste sig lilla Tova upp... samt resten av tjejerna. Åhåååå sötisar! Ungefär som när jag sa att jag hette Karin (kompisens namn) av ren nervositet första gången vi skulle presentera oss på scouterna när vi var små. Nåväl, Söta S var mäkta stolt och upprymd efter lektionen även om hon tyckte att övningarna var lite mesiga...

1 kommentar:

Vanilla sa...

Vad mysigt med simskola! Men ojoj, vad mycket småbarnsföräldrar ska hinna med... (hjälp!) :-)

Kram