fredag 27 januari 2012

För och nackdelar

Att dammsuga är det TRÅKIGASTE jag vet. Jag rensar hellre avlopp, skurar toaletter, rengör ugnar och allt det där. Nu sitter jag och grunnar på om Stora A ska få ynnesten att göra skinande golv och göra honom på lite grinigt humör. Eller om jag ska vara den perfekta husmodern som varit hemma hela dagen och göra hemmets vrå upphöjt till toppklass och fredagsmyset kan börja så snart familjefadern glider in genom dörren. Svåra övervägningar det där. God stämning framför undanslippande av dammsugning? Äsch, får väl ta fram det gamla åbäket då, dammsugaren alltså, för sedan är man väl värd ett glas rött - typ direkt efter va?
Det säger vi då!

1 kommentar:

Trollet sa...

Dammsuga är verkligen skittrist. Jag gör hellre alla andra hushållssysslor 100 gånger om innan jag tar fram myrsloken.

Tyvärr blev jag påmind att jag behöver dammsuga också, så det är väl det man får göra. Bleh