torsdag 9 februari 2012

Att inte vara en rosa tyll-mamma

Oftast går vardagarna på löpande band, liksom nästan in i varandra. Rutiner å scheman. Inrutat. Jag blir lite allergisk mot allt det där ibland, får panik. Så istället för att dra hem efter jobb och förskola för att laga mat, någon som ska iväg och träna, tvätta eller glo trött på tv:n så drog vi in till stan. Wild and crazy...! Jag och Lilla A tog en shoppingtur och en långfika med mycket prat och titt på folk, vi har verkligen samma intressen Lillan och jag... De andra två pep iväg på bio.

På Lindex gick vi såklart på barnavdelningen och tösabiten ville ha ALLT med Hello Kitty, Bamse, Mumin och 711 andra seriefigurer. Åh, det är så smart av dem, butikskedjorna, locka och pocka med alla söta seriefigurer som alla barn älskar. Blir så trött! Mumintröjan, Hello Kittymössan och Brummelisabaddräkten fick åka med hem eftersom mina försök till färglada ränder eller mer neutrala kläder inte gick hem. Vi höll dessutom på att få med en "babydoll"-outfit av något slag, i neonrosa push-up och tyll från damunderklädesavdelningen. Hon skulle bara ha den den va ju så fiiiiiiiiiiiin! Några deciliter (liter?) svett och tårar senare så lyckades jag fly undan med endast seriefigurerna hånskrattandes i påsen. Phu!

Vilket vardagsäventyr va?



Inga kommentarer: