lördag 14 april 2012

En dag utanför mängden

Den bästa av lördagar är ju lördagen då inget speciellt finns på agendan. Man vaknar av solen (och av lekande barn). Lång dusch. Frukosten äts långsamt med helgtidning och syskonbråk blandat med flickfnitter. Kaffe. Kaffe igen.
Sedan följer dagen med spontana aktiviteter blandat med dra-benen-efter-sig-på-ett-skönt-sätt-häng. Långpromenad själv. Vind i håret och solsken på kind. Helt ensam med musik i öronen mötte jag 511 andra leende pedestrianer. Note to self, sänk talvolymen lite när du hälsar på folk med musik i öronen.
Jag behöver vara själv ibland. Jag blir så klok då. Jag såg en massa vitsippor! Säg, är det inte den sötaste blomman i världen? Ensam så ser den så söt och oskyldig ut. Men i den stora massan blir den stark så stark. Jag blir också väldigt djup när jag blir ensam med mina tankar. Uppenbarligen.
Hemma igen blev jag ompysslad av Söta S på balkongen, helt apropå. Filt, bok och massage fick jag. Solen värmde och JAG ÄLSKAR DIG från en liten smultronmun gjorde mig mjuk och lite snyftig. God mat som man inte gjort själv och ett gott rött vin satte avslutning på en lyckad dag.

Slutsats. Det är de helt oplanerade lediga dagarna som oftast blir bäst. Fler sådana tack! www.slängkalendern.nu

God helg!


Inga kommentarer: