torsdag 19 april 2012

String

När vi ändå är inne på nostalgi och barndomsminnen så har jag ett väldigt aktuellt på lut. Som jag skrivit om tidigare så hade jag nog världshistoriens flummigaste flickrum. Högst ofrivilligt. Om jag bara kunde hitta ett foto på det så skulle jag visa! Det svarta taket, vita heltäckningsmattan och den svartröda grilliga tapeten försöktes från min sida piffas upp med diverse rosa prydnadssaker och tecknade solnedgångsplanscher på kärlekspar och hästar. Fint så fint. Jag fick dessutom dras med en gammal stringhylla. Jag hatade den och täckte den full med klistermärken i hopp att göra den lite mer ungdomlig.
Men nu. På jakt efter en stringhylla. Kan inte tänka mig något annat nu. Letar på Tradera och Blocket men de är verkligen hårdvara och jag världens sämsta fyndare. 1000 spänn får man nästan ge för en idag. Tänk om jag visste det när jag ihärdigt klistrade små små märken över alla teakhyllplanen...

Inga kommentarer: