söndag 20 maj 2012

När husmoderstarmen sätter in



Hur kommer det sig att man känner sig så förfärligt nöjd med sig själv, när man gjort något husligt? Jag gör det i alla fall! Kanske beror det på att jag inte är den som slänger ihop en lemoncurd eller en surdeg var och varannan dag. Men ibland så slår det till. Då ska det bakas, lagas och saftas. Gärna allt på en gång. Och fort ska det gå! Idag rullade jag chokladbollar med ena näven samtidigt som jag saftade med den andra. Bärmuffinsen slängde jag ihop med knäna och en torskanrättning fixade jag in i ugnen. Jag funderar på den där diagnosen som Stora A satte på mig för ett tag sen. Borderline. Samt lite manisk.
Men för jäkla härlig! (det sa han inte...men mena´t säkert)

1 kommentar:

Vanilla sa...

Jag skriver under på det där sista: för jäkla härlig! :-)