fredag 15 mars 2013

Emma Kongo

Lasse Kongo. Känner ni till honom? EXAKT som honom blir jag när jag somnat i soffan. EXAKT.




Inatt har jag sovit som en prinsessa... eller rättare sagt som GRIS. Jag är en människa som vaknar lätt, kan höra en knappnål falla och vakna av det. Det är alltid något barn som tassar in och "stör" nattsömnen eller någon karl som sömnsnackar, gnisslar tänder eller snarkar (ja! vad kär man blir...) Inatt behövde jag visst min skönhetssömn och samtliga familjemedlemmar höll sig i skinnet eller så var jag bara ovanligt trött. Vaknade inte EN ENDA GÅNG.Vaknade i morse med ett sovveckat ansikte och ett ansiktsuttryck som uttalade -Vad hände?! Jag somnade för en sekund sedan? Idag har jag varit tröttare än någonsin på jobbet. Skumt det där. Likadant som när man äter en riktigt stadig frukost och blir VRÅLHUNGRIG innan lunch. Livets mysterier va?

Inga kommentarer: