torsdag 4 juni 2009

En kärleksförklaring

Stora A. Du är först i mitt alfabet. Det finns ingen annan som kan irrrrritera mig som du.
Som jag kan bli så arg på, att en dramapjäs på Dramaten skulle te sig som en fis i luften.
Du får mig att explodera. Men också att blomma.
Att skratta och slappna av. Vi är yin och yang, ler och långhalm. Just nu sitter du i köket och syr om min klänning som jag absolut var tvungen att ha med mig till London. Du lägger in musik i min mobil så jag har något att lyssna på under resan. Du stryker mina kläder. I 10 år har det varit du och jag. Jag är halv utan dig. Och skrynklig.
Våra tjejer ser upp till dig och du är den trygga varma personen med lekfullhet i vardagssysslorna. Ibland glömmer man bort att uppskatta varandra i vardagen. Tröttheten tar över som skuggor över romantiken. Men jag vill att du ska veta att du är halva mitt hjärta och min ena lunga.
Jag andas dig. Kärlek.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du äger!

Emma sa...

Alltså du skriver så underbart vackert och jag blir lika imponerad varje gång världens bästa Emma! (nr 2 ; ))Pöss