torsdag 30 juli 2009

...mer åt lattefärgat nu

Den verkar bli av. The weekend full of lööööve. Förväntningar? Hahahaha. Heter jag Emma or what?, förväntningar is my life. Jag älskar att leva farligt på det sättet.
Nu börjar snorsötungarna bli friska och Stora A har av ren vilja och hot från min sida också frisknat till. Halleluja. Det har verkligen varit en vecka i tristessens tecken. Nyttigt. Men tröttsamt. Jag har fått vara Pippi, Alva, Tommy, Abbe och Lina i ett omväxlande rollspel. Jag har fått böja min stackars kropp i 90 graders vinkel över lära-gå-vagnen kilometer efter kilometer runt i lägenheten. Jag har fått svara på exakt 10.151 st frågor om livet i största allmänhet. Jag har fått snyta näsor i snitt 58 ggr på en dag. Jag har fått avvisa leksugna ungar vid min dörr, varav dramaqueen nr 2 i familjen, framkallat tinnitus i var grannes öra i besvikelsens stund.
Jag älskar mina små underbara, fina och roliga barn över allt annat. Men nu ska det bli nyttigt med lite mammi och pappi-tid för en helg. Att sova en hel natt. Att äta ifred. Att strosa runt på stan. Att andas. Jag är trettio år och ska gå på min första riktigt stora världsturné konsert ever (E-type å Mora Träsk räknas inte va?)
So, me, he and U2!

1 kommentar:

Vanilla sa...

Hoppas ni får en underbar weekend! Kramar