onsdag 29 juli 2009

En vecka i brunt

Efter en månad i guld har jag nu en vecka i bajs. Töserna har varit sjuka med snuva och hosta, Söta S är fortfarande hostig medan Lilla A har tillfrisknat. Nu är Stora A också sjuk. Men han går till jobbet med feber och smittar hela kontoret med svininfluensa, rabies, kikhosta och alla andra sjukdomar jag inbillar mig att han drabbats av, när han råkar drabbas av någon förkylning eller så. Jag HATAR när han blir sjuk. Hemskt va? Tål inte åsynen av hans trötta hundögon, bleka fejs och säckiga axlar. Inte för att han är typen som gnäller när han är sjuk, det sköter jag så bra själv, utan jag blir liksom så orolig i hela kroppen. Han ska vara stark och glad.
Kan man vara hypokondriker åt någon annan? När det gäller mig är ingenting omöjligt. Dessutom så ligger vår otroligt romantiska och barnfria helg i Götet riktigt illa till bland alla sjukdomar. Känn ingen sorg för mig Göteborg.

1 kommentar:

Vanilla sa...

Åh, hoppas verkligen han hinner bli frisk till helgen! Kramar