måndag 27 juli 2009

Hollywood-läppar

Dagens skönhetstips; Ät ett Golden delicious äpple och känn läpparna svälla.
Shit alltså vad är det som händer med min kropp!?! Beror det på ålder? karma? graviditeter? Jag har tydligen blivit allergisk både mot det ena och det andra. Förutom smutsiga golv och missunnsamma människor så är det numera också äpplen, damm, gräs?, björk?, gråbo?, parfym och tvättmedel. Ögon som kliar och näsa som rinner från och till, ibland och jämt. And what about the de mensiga störningarna? PMS alltså. No problem förr (kan bero på att mitt humör är en ständig bergochdalbana...) men nu...Jisses och hans moster vad jag kokar och fräser dagarna innan. Dessutom är den månatliga perioden på dagen i tid vilket den aldrig behagade vara förr, då man inte alls var på alerten att skaffa kids. Godis måste jag också blivit allergisk mot. Hur ska man annars förklara mina numera EN-valkiga mage när jag sitter ner? Valkarna har liksom blivit till en enda stor mage.
Gravt allergisk alltså. Och nej återigen. Jag är INTE gravid efter ett par kommentarer i sommar. Tack ändå folks att ni tycker jag är den frodigaste ni sett i ett par leggings. Tack.

1 kommentar:

Vanilla sa...

Va? Är du allergisk mot allt? Kan du inte vara lite sådär lagom allergisk som vanliga människor? ;-)

Ps Jag är också allergisk mot allt...