torsdag 20 augusti 2009

Morning has broken

Är det någon som vet varför det står så konstiga tider på mina inlägg? Oftast skriver jag ju på kvällen men det står att jag skrivit på morgonen. Ha! How in the fucking hell skulle jag hinna något sådant på morgonen? Dagens mest kritiska tidpunkt.
Så här ser mina morgnar ut för den som är intresserad;

05.30 Lilla A vaknar och gnyr till i sin säng. Jag tar henne till Söta S säng, eftersom hon har nattvandrat till sina föräldrars säng under natten.
Så myser jag med Lilla A för att jag in min enfald tror att hon ska somna om.
05.45 Men icke. När hon ser ut att vara på väg att stänga sina vackra blå ögon med långa fransar, kommer Söta S sömndrucket in och frågar vad vi gör och ber att få titta på barnprogram.
05.50 Den Sömniga Mamman stapplar ut och slår på tv:n, går vidare som en zombie för ett morgonkiss under tonerna av skrik och gråt då syskonen morgonbråkar lite.
06.00-08.30 Blöjbyte, frukost, glutt i morgontidning, påklädning, bus, raggardusch, hårvård à la hästsvans, radiolyssning, blöjbyte igen, whitetrash-sminkning, toalettassistans, skrik, kaffehinkning, tandborstning samt packning av dagisväska.
08.35 Officiellt kaos vid dagisavgång. Grannskapet väcks till liv av fågelkvitter och barnskrik/gnäll/skratt/gråt-beroende på dagsform eller alltihop som en enda kakafoni.

3 timmar av morgonbestyr! Känner att jag får söka upp någon slags männsiskocoach för att effektivisera våra morgnar något. Hur ska det gå när jag ska börja jobba igen liksom!?!

Vart Stora A, pappan och för tillfället familjeförsörjaren håller hus på morgnarna? Vad har han för roll i det hela? Nedan följer hans morgonschema;

06.30 -Vavavava är klockan HAAALV SJUUU!?!
06.31 Toa
06.36 Färdig på toa.
06.40 Pussar på barn och stresskadad ibland även sur partner.
06.41 Slänger igen dörren som för att förvarna alla grannar om att freakshowen börjar om två timmar.
06.42 Sveper sina ben över cykelstången likt Lance Armstrong mot jobbet.

Närru darling snart börjar allvaret. Då DU ska vara delaktig i morgonarbetet.
Det är då du känner att du lever. Lycka till.

1 kommentar:

Vanilla sa...

Åh, jag blir trött bara av att läsa om dina mornar! :-)

Stora A:s mornar låter däremot väldigt sköna. Jag skulle också vilja sitta på cykeln 12 minuter efter att jag har gått upp ur sängen. Orättvist! :-P