lördag 15 augusti 2009

Musslan

Alltså, ibland är jag och my man på helt olika våglängder, tidszoner och hjärnbanor. Stora A är på svensexa i skrivande stund. Nyfiken som jag är, så har jag tydligen frågat och lagt mig i mer än en gång för mycket. Så han har varit som en mussla.
No information överhuvudtaget.
Så idag hade jag tänkt mig en lagom slapp dag med mina kids. Efter lunch gick vi ut för cykling, lek och grannsämja (skvaller). Två timmar senare öppnar jag den olåsta ytterdörren och möts av ca 10 par gympaskor i strl 41-46.
Söta S blev helt förskräckt.
-Mä va ä dä hääär?
Jag börjar svettas i mitt osminkade fejs och min ocoola "längstinigarderoben" outfit. Skickar in barnet för att kolla av läget. Jag hör djupa mansröster, jag ser ölburkar jag känner olika sorters herrparfym blandat med lite svettlukt. Ingen verkar ta notis om det smygande barnet i hallen, så hon tar sig storögt tillbaka till sin svettiga moder i dörröppningen med bebisen i famnen.
-Dä ä massa kiiillllar!
Jag tar mina barn och en glass (muta) ur frysen och smyger ut igen. Tyst som en mussla.
På väg i chock till lekparken-IGEN, svär jag en liten woodoobesvärjelse över min "härligt" spontana karl.
Om man ska ha ett svensexestopp hemma hos sig vill de samboende gärna VETA det innan. För eventuell rymmning, sminkning eller kanske städning. Kunde jag inte få ta bort gårdagens trosor från toagolvet iallafall? Vavavavava!?!
Ha en trevlig kväll Musslan och borsta tänderna innan du lägger dig.


Musslans osminkade och oinformerade samt lite missnöjda Snäcka

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Guuu va taskigt att ta hem alla småfulla svensexe-killar utan att TALA OM DET eller åtminstone RINGA i förväg och säga att de är på väg så att ni kunde plocka undan trosorna och sedan fly fältet. Förstår absolut den missnöjda minen... Kramar

PS Gillar dig ändå stora A! :-)

Malliga mamman sa...

Gulligt av dig att lägga till det där sista, haha! Jo jag hade ca 188 missade samtal på mobilen, så Musslan var väl inte helt off iaf...Hrrrmppff inte visste jag att han skulle ringa och förtälja en sådan överaskning heller...!