tisdag 4 augusti 2009

Phu

Otroligt men sant så har denna vecka startat med snor igen. Lilla A är värre än värst förkyld. Söta S slutar aldrig att hosta. Svininfluensan, är det du? Usch, fy å blä. Nu har jag snorsanerat hela lägenheten, bytt sängkläder och handdukar-ut med det sjuka in med det friska. Vi börjar klättra på väggarna nu. Dvd;n är överhettad, Pippi är trött, näsdukarna slut och hjärnan är på hatthyllan. Ljuva augusti. Rötmånad. Förra året var inte augusti någon höjdarmånad heller, inte i början iallafall. Det var höstigt kallt och vi väntade å väntade å väntade på Lilla A;s nedkomst. Phu. Men den 23:e kom hon ut och snart är lilleskrutt 1 år!!!
Är inne i en sentimental period igen och börjar nästan böla vid tanken av att hon snart inte är min lilla bebis längre. Men å andra sidan så bölar jag vid åsynen av bröllopsbilder, döda grävlingar på vägen, att jag fått sån taskig hy och att Stora A jobbar över. Phu.

3 kommentarer:

Vanilla sa...

Vad tråkigt att ni är sjuka igen! Hoppas ni blir bättre snart.

Det är något speciellt med 1-årsdagen. Allra första födelsedagen. Det är då man kommer på vad mycket som har hänt sedan 23 augusti förra året. Ett år kommer aldrig igen att kännas så här långt för för lilla A! :-)

Malliga mamman sa...

Buuuhhuuuääää...nu bölar jag igen...

Anonym sa...

Tyckte inte ni klättrade på några väggar alls.
Söta S i sin söta klänning vattnar och pysslar.
Söta A - visserligen förskyld men vilket underbart barn!

Jag längtar till 1 års kalas :)

(ett tips: skaffa en sladdis om några år så får du uppleva bebistid igen..:) )