fredag 26 februari 2010

Tävla mera

Jag brukar aldrig spela eller delta i tävlingar. Det finns ju hur mycket produkttävlingar som helst, men jag är helt enkelt alldeles för lat för orkar bry mig om att vinna hudkräm, blöjor eller en Ålandskryssning. Dumt-ja.

En gång vann jag dock en säljtävling på resebyrån jag jobbade på. Inte var det av skicklighet utan av ren och skär tur, tack vare en flerbarnsfamilj à la familjen Annorlunda som beställde en resa till Disneyland i Paris av mig. Det gav mig så pass bra statistik att jag fick delta i en utlottning till en studieresa just dit tillsammans med 20 andra lyckliga resesäljare från hela Sverige. Det var en mäktig känsla att vinna något annat än ett parti Risk.

Idag, typ 9 år senare hände det igen. Kanske lite mer av en "duserledsenutdukanoxåfå" och överblivnabiljetter-tävling men ändå... Biljetter till Melodifestivalen! Ja, ok kanske inte värsta wow-faktorn heller men gratis är ju ändå gott. Det bästa blir att se Pain of Salvation live + att det är till genrepet biljetterna gäller till så jag hinner hem och rösta på dem sen!

Imorgon ska Malliga alt. Mulliga Mamman götta sig i badhuset med kidsen. Var längesen sist och det är mycket troligt att Lilla A kommer att freaka ur bland tantrumpor och kalla duschar. Vi får se.

1 kommentar:

Vanilla sa...

Grattis till vinsten! Vad kul! :-)

Lycka till på badhuset imorgon!
Kramar