måndag 3 maj 2010

)"#/(¤#)¤"=¤(##/¤&")#"=#"(¤¤/&%&#(/

Efter en helg på Götets glada gator, sitter jag nu här med ögon som kikar ut genom en liten liten springa. Inte av sömnlösa festnätter, inte av gråt, inte av plastikoperation. Pollen. Utan att överdriva så är mitt ansikte mer svullet än än en gravid Carl-Jan Granqvist med ett äpple i munnen. Det kliar, svider och rinner. Jag är trött och arg som ett bi. Ödets ironi. Det är som vackrast ute och jag är allt annat än vacker och kapabel till att njuta. Nu lägger jag in en rad av jordens alla svordomar. ##...!!!!/?%=¤)#//&Y#"(¤)¤)#=¤(/#&#"(#¤)#)%=#=)&(#¤/#&¤)=?*")¤#/(%/%)#=!!! Jag lyssnar på radion, två kanaler samtidigt. Orkar inte stänga av. Det brusar och svammlar till min hjärna och jag känner mig på gränsen till sinnessjukdom. Min familj som jag nyss skrek sönder av ren frustration - syskonbråk och en man som inte gör vad jag tänker. Nu har de flytt ut i solen till fredat land, skrattar och gungar...de vill nog aldrig gå in till det svullna Mammamonstret igen. Har sjukanmält mig på jobbet. Allergi? Jahaja. VEKLING! Viskar mig min sjuka lilla inbillningshjärna att de tänker. Vårdcentralen ringde upp. Ta ditt straff och lid var domen. Klia INTE. MÅSTE! Tydligen hörde hon min desperata röst med gråt på toppen. Starkare medicin. Tack kära doktorer för att ni är så lätta på hand och skriva ut medicin. Tack! Det är så skönt att slippa mänsklig kontakt. Ett telefonsamtal bort finns piller och låtsasdiagnoser. Fantastiska mjuka (sjuka) samhälle. Jag börjar inbilla mig att det är en mördarbakterie som tagit över min kropp. Det kanske inte alls är oskyldiga Moder Natur? Snart kommer det säkert ut larver ur ögonen och småkryp som böljar innanför mitt skinn. SINNES. Jag känner mig som ett litet barn. Jag vill att någon ska vyssja mig och säga att det inte är någon fara, att jag FÅR vara sjuk, trött, utan tålamod, grinig, arg och ledsen inför mina barn. Det är alltid jag som vyssjar. Vem vyssjar mig? Stora A är bra på att vyssja. Men hur kommer man nära ett Mammamonster med stora taggar utåt? Jag är inte döende, jag är inte sinnessjuk. Jag vill bara få klaga lite. Det är väl ok? Vyssja mig.

1 kommentar:

Vanilla sa...

Åh, stackars Malliga mamman! Pollen är hemskt och det är så orättvist att inte vi kan njuta av våren som alla andra! Fast just den här våren "slipper" jag ju eftersom jag inte är i Sverige. Men det låter förjäkligt det du har råkat ut för, hoppas att Stora A vyssjar dig... :-)

Många kramar