fredag 23 juli 2010

Till Herr Stora A

Jag har lovat att dela kärlek och sorg med dig. Jag ska vårda ditt skratt och din gnista. Torka salta tårar när känslor brista. Jag ska klia dig på ryggen när du ber och smeka din kind när du ler. Vi är varandras motsatser du och jag, det har vi förstått under alla dessa år som gått. Att motsatser kunde vara tvillingsjälar visste jag inte, förrän du klev in i mitt liv och vårdade mitt hjärta ömt och tog fram det fina jag gömt. Att vi fått dela det finaste i livet är inget jag tar för givet, två små söta fina - dina och mina! Jag är så stolt att kalla dig min man. Vår lycka är väldigt sann. Livet är likt dalar och berg, men tillsammans kan vi måla i samma färg, försöka hjälpa varandra genom taggar och snår, att gå i samma spår. Om 40 år vill jag sitta bredvid dig och följa livets rand i din hand. Följa varenda rynka, grånande strå och smaka samma kyssar. Älskar.

4 kommentarer:

Stora A sa...

Älskar dig min vackra, roliga, underbara, bästa, mysigaste, härligaste, busigaste och min alldeles egna fru!

Malliga mamman sa...

Näe, nu tror jag vi får dämpa dessa kärleksförklaringar innan någon stackare kräks ;)...LOVELOVELOVELOVELOVELOVELOVELOVELOVELOVE

Vanilla sa...

Vad fint du skriver! Härligt att känna så efter så många år tillsammans! :-)

Kramar

Emma sa...

: ) Jag blev tårögd i alla fall!
Jag tycker fortfarande att du skriver så fantastiskt bra Emma, fler borde få ta del av ditt skrivande, krönika i en tidning är det minsta du skulle kräva!!!

Kram från grisungen (fast kan jag fortfarande kallas det när jag har två egna grisungar??? )