måndag 20 september 2010

?KÄRA KÄRA MOR?

När jag ändå är igång så vill jag också passa på att slänga en känga till alla självupptagna, oansvariga och rent ut sagt DÅLIGA föräldrar som nedvärderar och kränker sina barn. Hey-lita på mig när jag skriver att jag är lååååååååååångt från perfekt som förälder och att jag minsann både skriker åt dem och är stundtals frånvarande i sinnet. Men. Jag skulle ALDRIG säga att mina döttrar är korta i huvudet och istället för att de ska få berätta klart om en händelse, bli hänvisad med en hånfull ton, till duschen så jag slipper höra deras tjat. Detta skedde i badhuset i lördags när jag och Söta S var där. En mamma som inte bara nonchalerade sin dotter utan fullkomligt tryckte ner flickan, som med nedsjunkna axlar lunkade mot duschen med mammans djupa suckar i ryggen.
En klump i min mage. Jag blängde det värsta jag kunde på mamman.
Men jag skulle ju för i helvete ha grävt. Ännu mer ont i magen.
Kanhända att morsan haft en dålig morgon och all världens bekymmer på sina axlar. Spelar ingen roll-vissa saker får man bara inte ge utlopp för inför sina barn, eller någon annan heller för den delen.

Okej. När jag ändå är i farten kanske jag ska passa på att frälsa hela världen?

P.S På badhuset råkade Malliga mamman flasha en halv bröstvårta vid svandyk från liten bassängkant. Inte snyggt.

Inga kommentarer: