söndag 24 oktober 2010

Mer helg åt folket

NEEEEEEEEEEEEJ gå inte och lägg dig du fina helg! Inte riktigt än...
Idag har vi inhandlat diverse vinterkläder i stora lass. Barnen älskade att prova tjocka bylsiga jackor, termobrallor och vantar. Eller inte. Även Malliga Mamman hittade en rejäl vinterjacka för 1500 pengar och nu ligger det dåliga samvetet och pockar. Sedan jag fick barn får jag alltid en gnutta besk eftersmak när jag inhandlat nya saker till MIG SJÄLV. Modersmartyren kryper fram. En sån jäkla trist kvinnoegenskap att ta fram. Jag skakar loss den och njuter av min nya varma jacka med lurv på luvan istället.

Apropå könsroller så har Stora A både varit lite macho och lite mus denna helg. Allt från Formel 1, syltning, hårdrock, ölhävning och syjunta. Han är allt ett riktigt M&M-godis. Förutom när han upplyste mig om att han tyckte att kvinnor med PMS borde enligt lag bära en röd toppluva. Inte ok. Men sylten blev god.

1 kommentar:

Vanilla sa...

Haha, jag hann faktiskt tänka: Jaha, tyckte de att det var roligt att prova kläder?

Klart att du är värd en ny fin vinterjacka! Tänk på att barn sliter ut kläder mycket fortare än vad vuxna gör, för att inte tala om hur fort de VÄXER ur kläder! Det gör ju inte vi... eller?

Haha, att komma med ett sådant förslag till en kvinna MED PMS låter ju oerhört korkat...

Kram, kram