torsdag 2 december 2010

Dag 03 - Mina föräldrar

De är väldigt olika varandra, mina föräldrar. Jag har ärvt sidor från båda. De valde att gå skilda världar när jag var 19 år och jag tog det mycket hårt. Jäkligt hårt, alldeles för hårt. Men såhär i efterhand är jag tacksam att de tog det steget hellre än att kämpa på i bitterhet och inte våga släppa taget trots att all kärlek tagit slut. Idag är de kanske inte vänner, men har inga problem med att träffas vid kalas. Det är skönt.

De har alltid ställt upp på mig och stöttat mig i val och beslut. Jag har aldrig känt några krav från deras sida. De älskar mig för den jag är. Många duster har vi haft, speciellt jag och min mamma. Men en familj utan konflikter är en familj utan riktiga känslor enligt mig. Tack för att ni gjort mig till den jag är, mamma och pappa. Jag trivs med mitt liv och mig själv (hm oftast i alla fall) och ni har gjort hästjobbet.
Kärlek till er båda.

Inga kommentarer: