fredag 3 december 2010

Dag 05 - Vad är kärlek?

Kärlek är när någon går ut och skrapar bilen åt dig på morgonen. Kärlek är när varma barnhänder klappar ens trötta huvud. Att gråta och skratta med någon är kärlek. Värmen i hjärtat när någon gör eller säger något värdefullt för en. Kärlek är att ge. Kärlek är att ta och vårda. Ett leende på gatan. En hjälpande hand. En blick innehållande tusen ord. Kärlek som bomull kring hjärtat och en filt runt en frusen kropp.
Kärlek är inte bara en krydda. Det är luft. Livsviktigt.

3 kommentarer:

Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan sa...

Vackert skrivet. Å så sant.
Min man skrapade bilen å satte igång den så den var varm när jag kom ut, det var en dag tidigare i veckan. Det är långt mkt finare än en bukett blommor (som jag nästan aldrig får)

Malliga mamman sa...

Ja, min man är ingen Ikaros direkt, som kommer med blommor och juveler till sin fru var dag (varje år). Men de små gesterna betyder så långt mkt mer tycker jag, skrapa rutor, ta en bajsblöja fast det är min tur, massera spända axlar osv. Det är finfina män det!

Anonym sa...

Hmmm... Älskade Stora E, vad menar du med Ikaros? Det var ju han som byggde vingar och flög för nära solen. Berättelsen handlar ju om övermod. Däremot kanske jag inte är någon Amor i alla lägen. En besserwisser kan jag nog med all säkerhet ;)

Puss // Stora A