tisdag 25 januari 2011

Dag 26 - Min favoritplats

Sommarstugan. Förvisso inte min alldeles egna sommarstuga, den tillhör Stora A och hans släkt på sin mammas sida. Hans morfar byggde den till sin familj, precis invid en liten sjö och skog runt omkring. Tänk om morfadern hade vetat att detta hus byggt av hans egna händer skulle komma att betyda så mycket för så många. Ovärderligt.
Lugnet möter mig alltid vid uppfarten, just som jag sätter ned foten från bilen och inandas granskogslukten och skymtar den stilla, lilla sjön.
Min absoluta favoritplats på jorden.



2 kommentarer:

Vanilla sa...

Mysigt! :-)

Anonym sa...

Jag kan tala om för dig vad han brukade säga,
"Tänk om de kunde uppskatta det här"! så tanken fanns allt hos honom, fast han inte själv fick uppleva det! tyvärr...
Det är en underbart att vara här,tycker jag med! Alla känner ju detta!
faster E