söndag 27 februari 2011

Heliga helg med helveteshosta

Eftersom snön ihärdigt ligger kvar och att det trots allt är SPORTlov så blev det lite skidåkning med tillhörande korvgrillning idag som för att fira att en eländig sjukvecka är till ända. Mamman åt mer korv än vad hon åkte skidor. Som sig bör.

Igår sov jag från och till halvfebrig med tycksyndommigblick som vid vaket tillstånd stirrade i taket nästan hela dagen. Rastlös och rufsig med retlig hosta. Kvällsplanerna gick i stöpet och Stora A gick ut på egen hand och roade sig. Söta S och jag tittade på Melodifestivalen. Dock så uppfattade jag inte så mycket av tävlingen (whatever) eftersom flickebarnet utförligt och utan inandningsuppehåll hade en föreläsning om vad hennes Petshop-farm (japanska djur med stora ögon) gillar och inte gillar. Mina öron blödde lite, både av bakgrundsmusiken och pladdrandet. Jag frågade om hon var trött och ville gå och lägga sig, då himlade hon med sina stora blå och pladdrade förnärmat vidare.
Tills. Hon. Blev. Tyst. Off-knappen hade slutligen tryckts in mitt i en mening. Fascinerande. Av och på. Mamman tittade på Notting Hill och blev Londonsugen, för att sedan vända och vrida sin kropp som sovit för många timmar, lyssnandes efter miss med nyckel i lås samt whiskeyrullande fötter.

I veckan har vi passat på att lära kidsen lite skolskills i sjukstugan (som de ängsliga 70-talist föräldrarna vi är). Söta S kan skriva sitt namn och är mäkta stolt. Lilla A har lärt sig att rapa fram sitt namn. Riktigt stolt hon med.


Korv är gott


The skill

Inga kommentarer: