tisdag 29 mars 2011

Mentalist javisst

I söndagskväll gjorde jag mig till åtlöje. Jag tittade på Uri Gellers nya tv-show Fenomen. Jag tycker ju att det är lite spännande med tankeläsning, böjda skedar och annat hokus pokus. The Mentalist är som bekant min favvo-serie. Uri ville att vi skulle hålla fram trasiga tv-apparater, klockor etc. framför tv-apparaten och räkna tillsammans högt till tre och sedan utbrista - FUNGERA! Jag gjorde som jag blev tillsagd (som när jag vaccinerade mig mot svinis likt ett vallat får) och höll fram den trasiga miniräknaren...och absolut INGENTING hände, förutom att Stora A och jag fick the skrattanfall of the night. Inte illa förvisso, men jag ville ju verkligen att det skulle fungera, så lite besviken var jag allt. Dagen efter fick jag dock vatten på min kvarn då både datorn, skrivaren och sjuhelvetets alla teknikgrejer man kan tänka sig slutade fungera, inte som de skulle i alla fall. Scary or what!
Uris hämnd för att jag innerst inne tvekade.

Inga kommentarer: