söndag 23 oktober 2011

Nästan rätt

I fredags innan Idol halvslöade vi framför Postkodsmiljonären. En fråga undrade vilket land nationalsången Marseljäsen tillhör. -Frankrike! utropade jag med sällan skådad självklarhet. Och tro´t eller ej så hade Stora A hade ingen aning om detta. Stora A - ALLVETAREN of all times bangade denna för mig mycket enkla fråga. Triumfen i detta var obeskrivlig. Jag jublade högt, apade mig i största allmänhet och lät min förnöjsamhet sprida sig som ett kaxigt fredagsmys-os över soffan. Jaha, hur låter den då? frågade Stora A mäkta surt. Jag harklade mig och tog ton med full säkerhet mot Mareljäsens pampiga takter. -Dadada dadadaaaaa daa daaaa daaatatatttadddda.

-Jaha, inte visste jag att Frankrike hade "Rymdimperiet slår tillbaka" från Star Wars-filmerna som nationalsång! utbrister Stora A med ett ASGARV.

Typiskt. När ska jag nå ända fram?



Marseljäsen


Star Wars

2 kommentarer:

Vanilla sa...

Haha, skrattar högt för mig själv! Du är bara FÖR bra!

Anonym sa...

Hehehee, det var ju för ROLIGT :-)))) Kul att du är "tillbaka" kram P